Як самостійно викроїти вишиванку

Як вже є полотно, то треба його розкроїти і обметати. Раніше я ходила до кравчині, вона мені кроїла перед і рукави, оверложила їх і я по цій викройці вишивала. 

Тепер я спростила цей процес. Вирізаю з полотна прямокутник = ширина плечей * довжина виробу + 6 см з усіх чотирьох боків (так само й з рукавами - якщо короткі, якщо довгі - вирізаю тільки манжет, обметую ці заготовки і вишиваю. 

Перед початком вишиття ще намічаю, маркером для вишивання, приблизну лінію шиї і середину пілочки (переду), ну і власне починаю вишиття. До початку і закінчення вишивки тканину я ніколи НЕ перу, хоч вона і добре після прання сідає. Але коли попрати тканину, то дирочки затягуються і стає погано їх вишивати, бо тканина плотна стає і важче попадати в дирочки, тому я ніколи не перу перед вишиттям - мені так незручно. Я лишаю припуски на те, що тканина сяде. Хочу ще додати, що натуральна тканина (в т.ч. й домоткане полотно) сідає від перепаду температур: холодна вода - гаряча -холодна. Тож якщо сорочка завелика, можна таким способом її посадити, і навпаки: якщо замала - не давати перепаду температури.

Якщо ви хочете прикрасити сорочку мережками, то спочатку треба вишити все, а потім починати робити мережки. Мережки рекомендую робити тільки на п"яльцях (інакше може бути стянутість виробу), навіть, якщо вишивати ви звикли без них. 

І ще одне: сорочки з льону і з домотканого полотна НІКОЛИ не можна прати в дуже гарячій воді, викручувати і пересушувати - замини тоді ніколи не розгладяться. Я мала гіркий досвід - пересушила сорочку, - тому тепер перу тільки в теплій воді, полощу тоже в теплій, стряхнула, не викручуючи чіпляю над ванною (не на балконі чи надворі, - там вона пересушиться за 10хв) і прасую як тільки трохи підсохне - добре мокрою.